2020 yil 16 oktyabr, Toshkent. “UzAuto Motors” AJ avtomobil ishlab chiqaruvchisi va Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi o‘rtasidagi sud atrofida ro‘y berayotgan ommaviy bahs-munozaraning konstruktiv o‘zanga tushishiga umid qiladi. Kompaniya uchinchi shaxslarning ziddiyat ruhidagi chaqiriqlarini mutlaqo nomaqbul deb hisoblaydi, zero gap ikkita tashkilot o‘rtasidagi madaniyat va o‘zaro hurmatga asoslangan muloqot haqida bormoqda.
“UzAuto Motors” AJ yuridik boshqaruvi rahbari Rustam Shaymardonov bayonot berdi:
“Bugun MQKQ maxsus komissiyasining qarorini bekor deb tan olish to‘g‘risidagi kompaniyamiz daʼvosi bo‘yicha sudning uchinchi majlisi o‘tkazildi. Tinglovlar javobgarning argumentlari zaif ekanligini tasdiqladi va bu kutilgan holat edi. Biz uchun kutilmagan hol esa, jarayonga, ko‘rinishidan reyting to‘plash va jamoatchilik kayfiyatini sunʼiy ravishda buzishga urinayotgan partiya faollarining navbatdagi ommaviy aralashuvi bo‘ldi.
Deputat Kusherbayev o‘z intervyusida uning UzAuto Motorsga qarshi kurashidan maqsad avtomobillar importiga qo‘yilgan bojxona to‘lovlarini pasaytirish ekanligini eʼlon qildi. Ehtimol, bu hurmatli Rasul Xidiraliyevichni hayron qoldirar, lekin bojxona to‘lovlari stavkasini aslo bizning kompaniyamiz belgilamaydi. Aksincha – 2018 yilda yangilangan kompaniya rahbariyati o‘tgan muddat davomida korxonaning bu omilga bog‘liqligini bartaraf etish uchun qo‘ldan kelgan barcha choralarni ko‘rdi. Ikki yildan ziyodroq vaqt davomida turli xil imtiyozlar, preferensiyalardan voz kechish, shuningdek ishlab chiqarish samaradorligini oshirish bo‘yicha ishlar amalga oshirilmoqda. Balki bugungi yangilik ham bizning bardavom opponentimiz eʼtiboridan chetda qolmagandir: 2019 yilda UzAuto Motorsning sof foydasi 2,6 trillion so‘mga yetdi. Holbuki, 2016 – 2017 yillarda gap 4,8 trillion so‘m zarar haqida borardi. Biroq, deputat Kusherbayev va uning ayrim hamkasblari, yaqqol faktlarni inkor qilib, zavodga davlat tomonidan berilayotgan afsonaviy subsidiyalar haqida taʼkidlaydilar. Voqelik butkul o‘zgacha: UzAuto Motors g‘aznaga trillionlab soliq-u dividendlar to‘laydi, respublikadagi eng yirik soliq to‘lovchilaridan biri sanaladi. Hatto karantin davrida, ko‘plab tashkilotlar davlatdan yordam so‘ragan bir paytda, biz byudjetdan bir tiyin ham olmadik, shuningdek har bir ishchi o‘rnini saqlab qoldik. Nima bo‘lganda ham, bojxona bojlari stavkasi – bu kompaniyamiz jamoasining emas, balki parlament aʼzolarining ishlaridir, shu sababli deputatning alangali daʼvolari avvalo o‘zlariga qaratilishi lozim.
Keyin Rasul Xidiraliyevich kompaniyamiz “har qanday ishga taʼsir ko‘rsatish uchun yetarlicha kuchli” deya eʼlon qildi. Agar gap bizda dalillar bazasi kuchliligi va yuridik mavqeimiz ham puxtaroq ekanligi haqida bo‘lsa, biz buni kutilmagan, lekin yoqimli maqtov o‘laroq qabul qilamiz. Ammo deputat o‘z so‘zlariga o‘zgacha, lobbizm va sud jarayonlari ishtirokchilari o‘rtasidagi noqonuniy munosabatlarga daxldor maʼno berayotgan bo‘lsa, men u insonga fikrlarini aniqroq ifodalashni tavsiya qilardim, toki har bir so‘ziga huquqiy jihatdan qatʼiy baho berish imkoni bo‘lsin.
Intervyuda yana aytilganki, “kompaniya asossiz ravishda narxlarni oshirgan”. Vaholanki, hozirgi ommaviy munozara jarayoni butunligicha ushbu daʼvoning bahsli ekanligi atrofida qurilmaganmi? Hurmatli sud uni tasdiqlash yoki rad etishga intilmayaptimi? Shunday ekan, sud qarori chiqquniga qadar o‘z tasavvurlarini haqiqat deya taqdim etish qanchalik to‘g‘ri? Boz ustiga, kimlardir buni oliy qonunchilik hokimiyati vakilining sud hokimiyatiga bosim o‘tkazishga urinishi deb tushunishi mumkin.
Butun intervyuning leytmotivi deputat “UzAuto Motorsga qarshi kurashda to‘xtash niyatida emasligi”ni eʼlon qilishdan iborat. Bu holda, bosma, elektron OAV va telekanallar katta qiziqish bildirgan birinchi sud majlisiga kelgan Rasul Xidiraliyevichning keyingi tinglovlarga mutlaqo tashrif buyurmaganligi hayratlanarlidir. Zero, jarayonni o‘z ko‘zi bilan ko‘rganda, u ayrim tasavvurlarini o‘zgartirgan bo‘larmidi.